Τι θα διδάσκονται οι μαθητές στην Τουρκία: Ένα άρθρο που πρέπει να διαβαστεί και από τα παιδιά μας

Φωτογραφία: ΤΟ ΒΗΜΑ- Τουρκία: Μάθημα “Γαλάζια Πατρίδα”

Ιγνάτης Ψάνης (εισαγωγικό σημείωμα)
Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε και έλαβε δημοσιότητα το θέμα για το τι θα διδάσκονται από δω και πέρα ​​οι μαθητές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Τουρκίας, αμέσως το αναρτήσαμε, πιστεύοντας πως πρόκειται για ένα θέμα για το οποίο είμαστε υποχρεωμένοι ατομικά αλλά και εθνικά να είμαστε ενημερωμένοι.
Το θέμα, όμως, αυτό τόσο σοβαρό στην επικαιρότητά του, δεν είχε την ανταπόκριση που περιμέναμε. Επειδή επανέρχεται συνεχώς στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ακόμα και με την ένταση που του ταιριάζει, το επικαιροποιούμε και ελπίζουμε πως αυτή τη φορά θα τύχει καλύτερης αντιμετώπισης
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΜΑΣ
Η ιστορία που διδάσκεται στην Εκπαίδευση σε όλα τα κράτη κανόνα κατά είναι «παιδαγωγούσα ιστορία», δηλαδή αποβλέπει στη διαμόρφωση εθνικής συνείδησης και ταυτότητας, στην οποία τονίζονται οι αξίες και οι αγώνες του έθνους, ώστε οι αυριανοί πολίτες να είναι υπερήφανοι για την κοινότητα στην οποία ανήκουν και την οποίαν θα αξίζει να υπερασπιστούν, αν υπάρξει ανάγκη.
Έτσι η εθνική αλλά και η παγκόσμια ιστορία καλείται να υπηρετήσει κάποιον εθνικό στόχο και σκοπό.
Όμως, δεν απέχει πολύ ο φόβος από εθνική να διολισθήσει σε εθνικιστική Ιστορία, δηλαδή ωμή και απροκάλυπτη προπαγάνδα, παραποιημένη, αλλοιωμένη και στρεβλή, με ορατούς τους κινδύνους για ανιστόρητες διεκδικήσεις προς τα γειτονικά κράτη κυρίως.
Και ο κίνδυνος είναι ακόμη μεγαλύτερος και διαρκέστερος, όταν το εθνικιστικό αυτό όραμα περνά μέσα από τα μυαλά, τις ψυχές και τα συναισθήματα των παιδιών, όταν τον ναρκωτικό της Μεγάλης Πατρίδας καλλιεργήσει συνειδήσεις και διαμορφώσει τη νέα επικίνδυνη ταυτότητα.
Σ’ αυτό ακριβώς το σημείο επαίρεται ότι βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας της Τουρκίας.
Αξίζει να διαβάσετε από έγκυρες πηγές το σύγχρονο και επίσημο κατατεθειμένο εκπαιδευτικό πλάνο της γειτονικής χώρας.
Είμαστε περίεργοι να δούμε ποιο θα είναι το περιεχόμενο της ιστορικής αφήγησης στη δική μας Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τώρα που ξαναγράφονται τα σχολικά εγχειρίδια.
ΤΙ ΘΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

 

Τελικά, σε όλους τους τομείς θα βρίσκονται πιο μπροστά από εμάς;;;;

Στοχευμένη εκπαίδευση με κριτική σκέψη, ερμηνεία των επίκαιρων διεθνών ζητημάτων της ευρύτερης περιοχής με την τουρκική οπτική και, προ πάντων, πατριωτική.

Τρίτη 30 Απριλίου 2024

Ο Πόντος, το Κυπριακό και η Αρμενία θα μπουν στα εκπαιδευτικά βιβλία στην Τουρκία

Σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών «Ιστορία της Τουρκικής Επανάστασης και του Ατατουρκισμού», που ανακοίνωσε σήμερα το τουρκικό υπουργείο Παιδείας θα συμπεριληφθούν μαθήματα για τον Ψυχρό Πόλεμο, την ίδρυση των Ηνωμένων Εθνών και του ΔΝΤ, το Παλαιστινιακό Ζήτημα και την αποικιοκρατία, ενώ στη λίστα ανάγνωσης θα συμπεριληφθούν και βιβλία για θέματα όπως το Κυπριακό, το «αβάσιμο των διεκδικήσεων» του Πόντου και των Αρμενίων.

Οι μαθητές θα κληθούν να αναλύσουν γραπτές και οπτικές πηγές σχετικά με το Κυπριακό ζήτημα και να ετοιμάσουν μια έκθεση προς τα Ηνωμένα Έθνη σχετικά με τις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές αδικίες που υφίστανται οι Τούρκοι στο νησί.

Θεμελιώδης αλλαγή στην εκπαίδευση της Ιστορίας

Στο σχέδιο προγράμματος σπουδών του εκπαιδευτικού μοντέλου «Αιώνας της Τουρκίας», έγινε μια στροφή από τη διδασκαλία της «μεταφοράς γνώσεων» στη διδασκαλία της ιστορίας με επίκεντρο τις «δεξιότητες ιστορικής σκέψης».

Επιπλέον, θα διδάσκεται ο εκτουρκισμός και ο εξισλαμισμός της Ανατολίας, η θαλάσσια γεωπολιτική της Τουρκίας και η Γαλάζια Πατρίδα, καθώς και οι δραστηριότητες πολιτιστικής διπλωματίας της Τουρκίας συζητήθηκαν στο πλαίσιο των τρεχόντων θεμάτων.

Οι μαθητές θα είναι σε θέση επίσης να αξιολογήσουν τις «σιωνιστικές δραστηριότητες» και το Παλαιστινιακό ζήτημα από την άποψη της σημασίας της δίκαιης δράσης με βάση δείγματα κειμένων και γεγονότων. Οι μαθητές θα κληθούν να συμπληρώσουν τη φόρμα αιτίου και αποτελέσματος που τους δίνεται προκειμένου να αξιολογήσουν τα αίτια και τις συνέπειες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι μαθητές θα είναι σε θέση να αναλύσουν το infographic που παρουσιάζει τις πολιτικές εξελίξεις στην Τουρκία από την αρχή του Ψυχρού Πολέμου.

Στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι μαθητές θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν και ταινία για τη συμβολή της Τουρκίας στον πόλεμο της Κορέας, να διεξάγουν έρευνα για την εξέλιξη του πολέμου και να δημιουργήσουν ένα ιστορικό διάγραμμα ροής της συμμετοχής της Τουρκίας στον πόλεμο.

Μαθήματα εθνικού ιδεώδους

Το σχέδιο του νέου προγράμματος σπουδών (curriculum) “Εκπαιδευτικό μοντέλο του αιώνα της Τουρκίας” παρουσιάστηκε σήμερα από το τουρκικό υπουργείο Παιδείας στο https://gorusoneri.meb.gov.tr, όπου τονίζεται ότι στόχος του νέου μοντέλου είναι η δημιουργία σοφών γενεών με εθνική συνείδηση, ηθική, αρετή και το ιδεώδες του να κάνεις ό,τι είναι ωφέλιμο και όμορφο για το έθνος και την ανθρωπότητα.

Θα τονιστεί η σημασία της Γαλάζιας Πατρίδας

Στα μαθήματα γεωγραφίας θα προσδιορίζεται η απόλυτη και η σχετική θέση της Τουρκίας. Κατά τη διαδικασία αυτή, η σημασία των χαρακτηριστικών θέσης της Τουρκίας θα τονιστεί με τη χρήση διαφόρων μεθόδων ανάλυσης και η ανάπτυξη της εθνικής συνείδησης θα υποστηριχθεί με τη λήψη των απόψεων και των συναισθημάτων των μαθητών σχετικά με το θέμα αυτό.

Θα δοθεί έμφαση στη σημασία της θέσης της Τουρκίας και θα συζητηθούν χάρτες που σχετίζονται με τη Γαλάζια Πατρίδα και την Ουράνια Πατρίδα.

Σε αυτή τη διαδικασία θα τονιστεί ο δίκαιος αγώνας της Τουρκίας ενάντια σε απαιτήσεις που αγνοούν τα νομικά και γεωγραφικά δικαιώματα της Τουρκίας στις θάλασσες και θα δοθεί έμφαση στην έννοια του πατριωτισμού. (Σημ. Αποστολέα: Δεν φοβούνται μήπως τους χλευάσουν ως γραφικούς και φασίστες; )

Θα συμπεριληφθούν η ιστορία της τουρκικής χαρτογραφίας και οι Τούρκοι χαρτογράφοι όπως οι Biruni, Takiyuddin, İbrahim Mursel, Piri Reis, Matrakcı Nasuh, Seydi Ali Reis, Ali Macar Reis, Katip Çelebi, οι μελέτες χαρτογραφίας στην Τουρκία, οι χάρτες ως πολιτικό και στρατιωτικό εργαλείο, η χρήση των χαρτών στην περίοδο του Εθνικού Αγώνα.

Θα αναλυθεί η Γαλάζια Πατρίδα (Μαύρη Θάλασσα, Μεσόγειος Θάλασσα, Θάλασσα των Νήσων (νέα ονομασία αντί του Αιγαίου), Θάλασσα του Μαρμαρά) και θα διερευνηθούν οι λόγοι για τους οποίους η Τουρκία δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, τα δικαιώματά της στα διεθνή ύδατα σήμερα και στο μέλλον ή το έργο ύδρευσης που πραγματοποιείται με την “ΤΔΒόρειαςΚύπρου”. Θα τονιστεί η σημασία της “ΤΔΒΚ” για την Τουρκία και τον τουρκικό κόσμο.

Στα σχολικά βιβλία θα συμπεριληφθούν και χάρτες της Γαλάζιας Πατρίδας για να εξηγείται καλύτερα η ανατολική Μεσόγειος, η Θάλασσα των Νήσων (όπως αποκαλείται το Αιγαίο) και η στρατηγική σημασία της Κύπρου.

«Θα διδάξουμε τα παιδιά μας τα δικαιώματα στη Γαλάζια Πατρίδα»

Η ενσωμάτωση ενός δόγματος εξωτερικής πολιτικής στην τουρκική εκπαίδευση υποδηλώνει μια αλλαγή προσέγγισης προς ένα πιο εθνικιστικό πλαίσιο.

«Θα διδάξουμε καλύτερα τα δικαιώματά μας και θα προετοιμάσουμε τη νεολαία μας για το μέλλον», δηλώνουν περιχαρείς απόστρατοι στρατιωτικοί της Τουρκίας.

Μάλιστα κάποιοι υποστηρίζουν ότι «τα παιδιά που θα μεγαλώσουν με αυτό το ιδεώδες θα προστατεύουν καλύτερα τα θαλάσσια εδάφη της χώρας και ότι θα αναπτύξουν πολιτική συνείδηση από μικρή ηλικία».

Πηγή: Sigmalive

Διαβάστε επίσης

TIK-TOK, του Βαγγέλη Χατζημανώλη

Γιώργος Πλειός: Η φόρμουλα της παραποίησης μιας είδησης είναι πάρα πολύ απλή

Νέα έκθεση ζωγραφικής της Σίλιας Σαντή

Σελίδα λογοτεχνίας-Μέρος 6ο-Ν. Γκάτσος,” Ο εφιάλτης της Περσεφόνης”

While viewing the website, tap in the menu bar. Scroll down the list of options, then tap Add to Home Screen.
Use Safari for a better experience.
Μετάβαση στο περιεχόμενο